Wizja
Lider na rynku poręczeń w województwie zachodniopomorskim
Misja
Jesteśmy kluczem do rozwoju Twojego biznesu
Głównymi odbiorcami produktów Funduszu są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku Pomorza Zachodniego.
Głównymi produktami są:
- poręczenie kredytów obrotowych
- poręczenia kredytów inwestycyjnych i leasingi
- poręczenia wadialne
Kluczowe czynniki sukcesu realizacji Strategii Rozwoju Funduszu Pomerania
- Pozycja na rynku – utrzymanie pozycji lidera w województwie zachodniopomorskim na rynku poręczeń zakontraktowanych z środków województwa zachodniopomorskiego m. in. z środków Zachodniopomorskiego Funduszu Rozwoju.
- Image Funduszu – zwiększenie rozpoznawalności wśród klientów, zwiększenie wiedzy klientów o produktach, budowanie trwałej relacji z klientami.
- Rentowność – sukcesywne zwiększenie wolumenu aktywnych poręczeń
- Organizacja i zarządzanie – zwiększenie poziomu efektywności pracy przez pracowników w drodze usprawnień procesów biznesowych.
- Kompetentni specjaliści – wzmocnienie kompetencji i kwalifikacji pracowników poprzez zastosowanie koncepcji lean management office – tzw. multikompetencyjność
- Wartości – wdrożenie 5 wartości pracowniczych tj.
- Tożsamość - identyfikacja pracownika z Funduszem poprzez pełne zaangażowanie w bieżącą działalność,
- Profesjonalizm – wiedza i doświadczenie pracownika wykorzystywane w 100% w pracy w Funduszu, wzmacnianie własnych kompetencji poprzez samodoskonalenia, kreatywne rozwiązywanie istniejących problemów w organizacji,
- Elastyczność – dostosowanie się pracownika do zmieniających się oczekiwań rynkowych a także otwartość na zmiany istniejącego modelu biznesowego,
- Współpraca – efektywna komunikacja w zespole, realizacja wspólnego celu, praca projektowa,
- Etyka – poszanowanie norm i wartości związanych ze współpracą w zespole oraz w relacji z Przedsiębiorcami i pozostałymi interesariuszami zewnętrznymi Funduszu.